Prešovský samosprávny kraj a jeho dve stredné školy technického zamerania majú za sebou prvé workshopy zamerané na oblasť cyklistiky. Župa workshopmi s renomovanými mechanikmi reaguje na aktuálny rozvoj cyklistickej infraštruktúry na Slovensku. Jej zámerom je zavádzať tému servisu, diagnostiky a vývoja bicyklov do odborného vzdelávania a pre túto oblasť pripravovať kvalifikovaných odborníkov. Na Slovensku je v ostatných rokoch zrejmý významný rozvoj cyklistickej infraštruktúry, čo so sebou automaticky prináša dopyt po modernejších bicykloch a elektrobicykloch a následne aj po odborníkoch, ktorí vedia vykonávať ich servis.
Prešovská župa na tento trend zareagovala realizáciou prvých odborných workshopov zameraných na aktuálne technológie v cyklistike. Uskutočnili sa v týchto dňoch (29. a 30. januára) na dvoch vybraných župných stredných školách, kde kvalifikovaní mechanici žiakom priblížili aktuálny vývoj, diagnostiku i údržbu rôznych typov bicyklov.
Workshopy zamerané na cyklistiku konkrétne prebiehali v SOŠ dopravnej v Prešove a v Spojenej škole Ľ. Podjavorinskej v Prešove. Kvalifikovaní mechanici počas nich desiatkam žiakov študujúcim autotroniku, strojárstvo i elektrotechniku, ako aj ich učiteľom a majstrom odborného výcviku cez praktické ukážky priblížili moderné vybavenie cyklistickej dielne, taktiež skladanie, montáž a nastavenie bicyklov, osadenie ich jednotlivých komponentov a samotné opravy dielov.
Pozornosť presnejšie venovali konkrétnym častiam bicyklov, ako je ich mechanický a elektronický riadiaci systém s prevodníkmi, rám s vidlicou, kolesá s plášťami a tiež kokpit s jeho súčasťami – riadidlami, sedlami i vnútorným vedením kabeláže.
Prítomní študenti si mohli prakticky vyskúšať zloženie bicykla, zároveň realizovať ich kontrolu a nastavenie prevodov aj bŕzd, pričom sa zaujímali tiež o samotnú diagnostiku bicyklov. Osobitne sa s kvalifikovanými mechanikmi zamerali na elektrobicykle, ktoré aktuálne zaznamenávajú boom, a to na riadiace jednotky ich pohonov. Hovorilo sa tiež o súčasných moderných prvkoch, ktorým je okrem iného aj systém brzdenia pomocou ABS alebo automatické radenie. Ide pritom o témy, ktoré cyklistiku stále viac prepájajú s elektrotechnikou.
Prešovská krajská samospráva plánuje v spolupráci s firmami a zamestnávateľmi z oblasti vývoja, predaja a servisu bicyklov postupne zavádzať aj tieto obsahy a témy do vzdelávania na technických školách, v ktorých žiaci študujú strojárstvo, mechaniku, elektrotechniku a autotroniku. V prvej fáze im moderný svet cyklistiky predstavuje cez zmienené workshopy, v ďalšej ho plánuje priblížiť aj cez krúžkovú činnosť.
Stretnutie so starostami obcí Hniezde, Kamienka a Lacková, prinieslo diskusiu o dobudovaní cyklotrasy, ktorá je jednak na Kostrovej sieti cyklotrás Prešovského samosprávneho kraja a taktiež súčasťou trasy Aquavelo. Táto trasa spája kúpeľné mestá na Slovensku a v Poľsku a jej dĺžka je približne 230 km.
\n\n\n\n
Na spoločnom pracovnom stretnutí sa hovorilo o projektovej pripravenosti zmieneného úseku, majetkových pomeroch pozemkov pod danou trasou, ako aj o nákladoch na jeho realizáciu.
\n\n\n\n
V závere si samosprávny kraj a miestne samosprávy rozdelili úlohy v ďalšej príprave a vyjadrili presvedčenie, že sa daný úsek podarí pripraviť a následne získať zdroje pre jeho dokončenie.
Stretnutie so starostami obcí Hniezde, Kamienka a Lacková, prinieslo diskusiu o dobudovaní cyklotrasy, ktorá je jednak na Kostrovej sieti cyklotrás Prešovského samosprávneho kraja a taktiež súčasťou trasy Aquavelo. Táto trasa spája kúpeľné mestá na Slovensku a v Poľsku a jej dĺžka je približne 230 km.
Na spoločnom pracovnom stretnutí sa hovorilo o projektovej pripravenosti zmieneného úseku, majetkových pomeroch pozemkov pod danou trasou, ako aj o nákladoch na jeho realizáciu.
V závere si samosprávny kraj a miestne samosprávy rozdelili úlohy v ďalšej príprave a vyjadrili presvedčenie, že sa daný úsek podarí pripraviť a následne získať zdroje pre jeho dokončenie.
\n","blocks":[]},{"id":"396-5","name":"","attributes":[],"content":"","blocks":[]},{"id":"396-core-image-6","name":"core/image","attributes":{"id":398,"sizeSlug":"large","linkDestination":"none"},"content":"\n","blocks":[]}],"props":[],"created":"2025-01-22 13:38:42","modified":"2025-02-03 09:23:56"},{"stickyOrder":2,"author":"Kostura Stanislav","thumbnail":{"extension":"jpg","mimeType":"image/jpeg","fileSize":974442,"imageAlt":"","blurhash":null,"thumbhash":null,"sizeMap":{"file":[{"name":"icon","width":32,"height":32,"fileSize":1112,"path":"/var/www/html/cyklo/www/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-2-32x32.jpg","url":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-2-32x32.jpg"},{"name":"thumbnail","width":150,"height":150,"fileSize":7225,"path":"/var/www/html/cyklo/www/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-2-150x150.jpg","url":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-2-150x150.jpg"},{"name":"medium","width":300,"height":200,"fileSize":17088,"path":"/var/www/html/cyklo/www/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-2-300x200.jpg","url":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-2-300x200.jpg"},{"name":"medium_large","width":768,"height":512,"fileSize":104924,"path":"/var/www/html/cyklo/www/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-2-768x512.jpg","url":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-2-768x512.jpg"},{"name":"large","width":1024,"height":683,"fileSize":185496,"path":"/var/www/html/cyklo/www/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-2-1024x683.jpg","url":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-2-1024x683.jpg"},{"name":"full_hd","width":1920,"height":1280,"fileSize":589451,"path":"/var/www/html/cyklo/www/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-2-1920x1280.jpg","url":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-2-1920x1280.jpg"},{"name":"full","width":2560,"height":1707,"fileSize":974442,"path":"/var/www/html/cyklo/www/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-2-scaled.jpg","url":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-2-scaled.jpg"}]},"aspectRatio":1.4997070884592854,"srcSetMap":{"file":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-2-32x32.jpg 32w,https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-2-150x150.jpg 150w,https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-2-300x200.jpg 300w,https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-2-768x512.jpg 768w,https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-2-1024x683.jpg 1024w,https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-2-1920x1280.jpg 1920w,https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-2-scaled.jpg 2560w"},"id":393,"parentId":391,"name":"bike-lane-close-up-road","help":"","type":"attachment","url":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-2.jpg","lang":"sk","template":"single","content":"","blocks":[],"props":[],"created":"2025-01-22 13:03:02","modified":"2025-01-22 13:03:02"},"categories":[{"description":"Článok sa zobrazuje v Aktualitách","slug":"aktuality","lang":"sk","id":23,"name":"Aktuality","help":""}],"tags":[],"iqAuthor":"Marek Kešeľák, Odbor dopravy","iqCreated":"2025-01-22","perex":"","sticky":false,"id":391,"parentId":0,"name":"Štúdia cyklotrasy z Prešova do Hanisky je hotová","help":"","type":"post","url":"https://cyklo.psk.sk/studia-cyklotrasy-z-presova-do-hanisky-je-hotova/","lang":"sk","template":"single","content":"\n
Cyklotrasa z Prešova do Hanisky, ktorá je súčasťou medzinárodného koridoru Eurovelo 11, začína naberať na obrátkach. Aktuálne je hotová štúdia, ktorá ráta s dvoma alternatívami vedenia trasy.
\n\n\n\n
Na cyklistickom prepojení medzi dvoma najväčšími mestami na východnom Slovensku, Prešovom a Košicami, sa intenzívne pracuje. Mesto Prešov už disponuje technickou štúdiou k ďalšiemu úseku medzinárodnej cyklotrasy Eurovela 11, konkrétne od ulice Pod Wilec Hôrkou v Prešove až po hranicu katastrálneho územia mesta s obcou Haniska.
\n\n\n\n
Štúdia obsahuje dve varianty vedenia cyklotrasy popri rieke Torysa. Porovnáva výhody a nevýhody jednotlivých možností jednak z hľadiska náročnosti technického riešenia a finančných nákladov, ale rovnako i z pohľadu vplyvu na životné prostredie a majetkovoprávneho vysporiadania. V rámci prezentovaných návrhov sa počíta aj s výstavbou nových mostov cez priľahlé ramená vodných tokov Sekčov a Delňa.
\n\n\n\n
V nadchádzajúcom období bude musieť mesto Prešov vybrať vhodnejšiu alternatívu vedenia cyklotrasy spolu s určením pomyselného bodu ukončenia a pokračovania cyklotrasy v smere cez obec Haniska. Následne by malo pripraviť projektovú dokumentáciu, získať finančné prostriedky a následne zrealizovať predmetný úsek cyklotrasy Eurovela 11.
Cyklotrasa z Prešova do Hanisky, ktorá je súčasťou medzinárodného koridoru Eurovelo 11, začína naberať na obrátkach. Aktuálne je hotová štúdia, ktorá ráta s dvoma alternatívami vedenia trasy.
Na cyklistickom prepojení medzi dvoma najväčšími mestami na východnom Slovensku, Prešovom a Košicami, sa intenzívne pracuje. Mesto Prešov už disponuje technickou štúdiou k ďalšiemu úseku medzinárodnej cyklotrasy Eurovela 11, konkrétne od ulice Pod Wilec Hôrkou v Prešove až po hranicu katastrálneho územia mesta s obcou Haniska.
Štúdia obsahuje dve varianty vedenia cyklotrasy popri rieke Torysa. Porovnáva výhody a nevýhody jednotlivých možností jednak z hľadiska náročnosti technického riešenia a finančných nákladov, ale rovnako i z pohľadu vplyvu na životné prostredie a majetkovoprávneho vysporiadania. V rámci prezentovaných návrhov sa počíta aj s výstavbou nových mostov cez priľahlé ramená vodných tokov Sekčov a Delňa.
V nadchádzajúcom období bude musieť mesto Prešov vybrať vhodnejšiu alternatívu vedenia cyklotrasy spolu s určením pomyselného bodu ukončenia a pokračovania cyklotrasy v smere cez obec Haniska. Následne by malo pripraviť projektovú dokumentáciu, získať finančné prostriedky a následne zrealizovať predmetný úsek cyklotrasy Eurovela 11.
\n","blocks":[]},{"id":"391-7","name":"","attributes":[],"content":"","blocks":[]},{"id":"391-core-image-8","name":"core/image","attributes":{"id":394,"sizeSlug":"large","linkDestination":"none"},"content":"\n","blocks":[]}],"props":[],"created":"2025-01-22 13:21:27","modified":"2025-01-22 13:21:28"},{"stickyOrder":2,"author":"Kostura Stanislav","thumbnail":{"extension":"jpeg","mimeType":"image/jpeg","fileSize":663571,"imageAlt":"","blurhash":null,"thumbhash":null,"sizeMap":{"file":[{"name":"icon","width":32,"height":32,"fileSize":1014,"path":"/var/www/html/cyklo/www/wp-content/uploads/2025/01/AdobeStock_163227765-1-32x32.jpeg","url":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/AdobeStock_163227765-1-32x32.jpeg"},{"name":"thumbnail","width":150,"height":150,"fileSize":6095,"path":"/var/www/html/cyklo/www/wp-content/uploads/2025/01/AdobeStock_163227765-1-150x150.jpeg","url":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/AdobeStock_163227765-1-150x150.jpeg"},{"name":"medium","width":300,"height":200,"fileSize":14033,"path":"/var/www/html/cyklo/www/wp-content/uploads/2025/01/AdobeStock_163227765-1-300x200.jpeg","url":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/AdobeStock_163227765-1-300x200.jpeg"},{"name":"medium_large","width":768,"height":512,"fileSize":70326,"path":"/var/www/html/cyklo/www/wp-content/uploads/2025/01/AdobeStock_163227765-1-768x512.jpeg","url":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/AdobeStock_163227765-1-768x512.jpeg"},{"name":"large","width":1024,"height":683,"fileSize":116073,"path":"/var/www/html/cyklo/www/wp-content/uploads/2025/01/AdobeStock_163227765-1-1024x683.jpeg","url":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/AdobeStock_163227765-1-1024x683.jpeg"},{"name":"full_hd","width":1920,"height":1280,"fileSize":391418,"path":"/var/www/html/cyklo/www/wp-content/uploads/2025/01/AdobeStock_163227765-1-1920x1280.jpeg","url":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/AdobeStock_163227765-1-1920x1280.jpeg"},{"name":"full","width":2560,"height":1707,"fileSize":663571,"path":"/var/www/html/cyklo/www/wp-content/uploads/2025/01/AdobeStock_163227765-1-scaled.jpeg","url":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/AdobeStock_163227765-1-scaled.jpeg"}]},"aspectRatio":1.4997070884592854,"srcSetMap":{"file":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/AdobeStock_163227765-1-32x32.jpeg 32w,https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/AdobeStock_163227765-1-150x150.jpeg 150w,https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/AdobeStock_163227765-1-300x200.jpeg 300w,https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/AdobeStock_163227765-1-768x512.jpeg 768w,https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/AdobeStock_163227765-1-1024x683.jpeg 1024w,https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/AdobeStock_163227765-1-1920x1280.jpeg 1920w,https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/AdobeStock_163227765-1-scaled.jpeg 2560w"},"id":380,"parentId":378,"name":"Male mountainbiker at sunset in the mountains","help":"","type":"attachment","url":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/AdobeStock_163227765-1.jpeg","lang":"sk","template":"single","content":"","blocks":[],"props":[],"created":"2025-01-20 14:47:39","modified":"2025-01-20 14:47:39"},"categories":[{"description":"Článok sa zobrazuje v Aktualitách","slug":"aktuality","lang":"sk","id":23,"name":"Aktuality","help":""}],"tags":[],"iqAuthor":"Stanislav Kostura, Odbor dopravy","iqCreated":"2025-01-20","perex":"","sticky":false,"id":378,"parentId":0,"name":"Podpora cykloturistiky v Slanských vrchoch","help":"","type":"post","url":"https://cyklo.psk.sk/podpora-cykloturistiky-v-slanskych-vrchoch/","lang":"sk","template":"single","content":"\n
PSK pri plánovaní cyklotrás nezabúda ani na Slanské vrchy. Na potulkách Slanskými vrchami môžu aktuálne cyklisti využiť cykloturistickú trasu v úseku Domaša – Slanské vrchy, na ktoré kraj plánuje nadviazať.
\n\n\n\n
Lokalita ponúka množstvo atraktívnych miest nielen pre samotné prechádzky v prírode, ale má veľký potenciál aj pre cyklistov. PSK preto inicoval debatu o možnostiach podpory rozvoja cykloturistiky aj na tomto území. V prvej fáze sa zameral na značenie už existujúcich trás, a možnosť budovania nových cyklistických trailov, ktoré by vznikli úpravami pozemkov. Jedná sa však o hospodárske lesy SR, preto je potrebné prispôsobiť plánovanie možných nových cyklotrás a trailov požiadavkám kompetentných orgánov.
\n\n\n\n
V nasledujúcom období bude úlohou dokončiť cykloturistické značenie na už existujúcich trasách a naplánovať vedenie cyklotrailov v súlade s podmienkami so zástupcami Lesov SR, Odštepný závod Šariš, ktorý spravuje Slanské vrchy.
PSK pri plánovaní cyklotrás nezabúda ani na Slanské vrchy. Na potulkách Slanskými vrchami môžu aktuálne cyklisti využiť cykloturistickú trasu v úseku Domaša – Slanské vrchy, na ktoré kraj plánuje nadviazať.
Lokalita ponúka množstvo atraktívnych miest nielen pre samotné prechádzky v prírode, ale má veľký potenciál aj pre cyklistov. PSK preto inicoval debatu o možnostiach podpory rozvoja cykloturistiky aj na tomto území. V prvej fáze sa zameral na značenie už existujúcich trás, a možnosť budovania nových cyklistických trailov, ktoré by vznikli úpravami pozemkov. Jedná sa však o hospodárske lesy SR, preto je potrebné prispôsobiť plánovanie možných nových cyklotrás a trailov požiadavkám kompetentných orgánov.
V nasledujúcom období bude úlohou dokončiť cykloturistické značenie na už existujúcich trasách a naplánovať vedenie cyklotrailov v súlade s podmienkami so zástupcami Lesov SR, Odštepný závod Šariš, ktorý spravuje Slanské vrchy.
\n","blocks":[]},{"id":"378-5","name":"","attributes":[],"content":"","blocks":[]},{"id":"378-core-image-6","name":"core/image","attributes":{"id":385,"sizeSlug":"large","linkDestination":"none"},"content":"\n","blocks":[]}],"props":[],"created":"2025-01-20 14:52:07","modified":"2025-01-20 14:53:13"},{"stickyOrder":2,"author":"Kostura Stanislav","thumbnail":{"extension":"jpg","mimeType":"image/jpeg","fileSize":501131,"imageAlt":"","blurhash":null,"thumbhash":null,"sizeMap":{"file":[{"name":"icon","width":32,"height":32,"fileSize":1052,"path":"/var/www/html/cyklo/www/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-1-32x32.jpg","url":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-1-32x32.jpg"},{"name":"thumbnail","width":150,"height":150,"fileSize":7012,"path":"/var/www/html/cyklo/www/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-1-150x150.jpg","url":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-1-150x150.jpg"},{"name":"medium","width":300,"height":200,"fileSize":16280,"path":"/var/www/html/cyklo/www/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-1-300x200.jpg","url":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-1-300x200.jpg"},{"name":"medium_large","width":768,"height":512,"fileSize":72780,"path":"/var/www/html/cyklo/www/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-1-768x512.jpg","url":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-1-768x512.jpg"},{"name":"large","width":1024,"height":683,"fileSize":116270,"path":"/var/www/html/cyklo/www/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-1-1024x683.jpg","url":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-1-1024x683.jpg"},{"name":"full_hd","width":1920,"height":1280,"fileSize":315469,"path":"/var/www/html/cyklo/www/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-1-1920x1280.jpg","url":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-1-1920x1280.jpg"},{"name":"full","width":2560,"height":1707,"fileSize":501131,"path":"/var/www/html/cyklo/www/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-1-scaled.jpg","url":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-1-scaled.jpg"}]},"aspectRatio":1.4997070884592854,"srcSetMap":{"file":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-1-32x32.jpg 32w,https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-1-150x150.jpg 150w,https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-1-300x200.jpg 300w,https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-1-768x512.jpg 768w,https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-1-1024x683.jpg 1024w,https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-1-1920x1280.jpg 1920w,https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-1-scaled.jpg 2560w"},"id":376,"parentId":374,"name":"bike-lane-close-up-road (1)","help":"","type":"attachment","url":"https://cyklo.psk.sk/wp-content/uploads/2025/01/bike-lane-close-up-road-1.jpg","lang":"sk","template":"single","content":"","blocks":[],"props":[],"created":"2025-01-20 13:21:30","modified":"2025-01-20 13:21:30"},"categories":[{"description":"Článok sa zobrazuje v Aktualitách","slug":"aktuality","lang":"sk","id":23,"name":"Aktuality","help":""}],"tags":[],"iqAuthor":"Peter Hadbavný, Odbor dopravy","iqCreated":"2025-01-20","perex":"","sticky":false,"id":374,"parentId":0,"name":"Pokračovanie Eurovela 11 cez Hanisku","help":"","type":"post","url":"https://cyklo.psk.sk/pokracovanie-eurovela-11-cez-hanisku/","lang":"sk","template":"single","content":"\n
Zástupcovia Prešovského samosprávneho kraja a obce Haniska sa v stredu 13. novembra stretli na pracovnom stretnutí. Spoločne prerokovali vhodné trasovanie Eurovela 11 v smere Prešov – Košice, konkrétne vedúce cez obec Haniska.
\n\n\n\n
Ďalšie pracovné stretnutie socio-ekonomických partnerov z územia Prešovského kraja, ktorí sa venujú téme cyklodopravy, sa tentoraz konalo za účasti obce Haniska. Hlavnou témou ich rokovania bolo vhodné smerové vedenie trasy cez zmienenú obec a výmena informácií, ktoré zohrávajú významnú úlohu pri definovaní zadania pre projektanta tejto trasy.
\n\n\n\n
Hostia stretnutia našli v zmysle miestnych pomerov najvhodnejší variant trasovania a teraz je úlohou obce Haniska rokovať s vlastníkmi pozemkov a získať ich súhlas pre samotnú realizáciu. Manažéri projektu budú v blízkej budúcnosti diskutovať so Slovenským vodohospodárskym podnikom o možnosti viesť trasu v blízkosti vodného toku Torysa. Taktiež prerokujú hľadanie prieniku medzi projektmi SVP zameranými na zádržné vodohospodárske opatrenia a medzi parametrami cyklochodníka.
\n\n\n\n
Významnú úlohu pri tejto časti zohráva aj bod napojenia s chodníkom, ktorý vedie intravilánom mesta Prešov a ktorý bude definovaný mestom Prešov. Od neho sa bude následne odrážať technické riešenie, ktoré umožní dostať sa na miesto trasy v obci Haniska, limitované územím.
Zástupcovia Prešovského samosprávneho kraja a obce Haniska sa v stredu 13. novembra stretli na pracovnom stretnutí. Spoločne prerokovali vhodné trasovanie Eurovela 11 v smere Prešov – Košice, konkrétne vedúce cez obec Haniska.
Ďalšie pracovné stretnutie socio-ekonomických partnerov z územia Prešovského kraja, ktorí sa venujú téme cyklodopravy, sa tentoraz konalo za účasti obce Haniska. Hlavnou témou ich rokovania bolo vhodné smerové vedenie trasy cez zmienenú obec a výmena informácií, ktoré zohrávajú významnú úlohu pri definovaní zadania pre projektanta tejto trasy.
Hostia stretnutia našli v zmysle miestnych pomerov najvhodnejší variant trasovania a teraz je úlohou obce Haniska rokovať s vlastníkmi pozemkov a získať ich súhlas pre samotnú realizáciu. Manažéri projektu budú v blízkej budúcnosti diskutovať so Slovenským vodohospodárskym podnikom o možnosti viesť trasu v blízkosti vodného toku Torysa. Taktiež prerokujú hľadanie prieniku medzi projektmi SVP zameranými na zádržné vodohospodárske opatrenia a medzi parametrami cyklochodníka.
Významnú úlohu pri tejto časti zohráva aj bod napojenia s chodníkom, ktorý vedie intravilánom mesta Prešov a ktorý bude definovaný mestom Prešov. Od neho sa bude následne odrážať technické riešenie, ktoré umožní dostať sa na miesto trasy v obci Haniska, limitované územím.
\n","blocks":[]},{"id":"374-7","name":"","attributes":[],"content":"","blocks":[]},{"id":"374-core-gallery-8","name":"core/gallery","attributes":{"linkTo":"none"},"content":"\n","blocks":[{"id":"374-core-gallery-8-core-image-0","name":"core/image","attributes":{"id":375,"sizeSlug":"large","linkDestination":"none"},"content":"\n","blocks":[]}]}],"props":[],"created":"2025-01-20 13:22:14","modified":"2025-01-20 13:22:16"}]},"stickyOrder":2,"author":"PSK","thumbnail":null,"categories":[{"description":"Článok sa zobrazuje v Aktivitách PSK","slug":"aktivity-psk","lang":"sk","id":27,"name":"Aktivity PSK","help":""}],"tags":[{"description":"","slug":"sutaz","lang":"sk","id":29,"name":"súťaž","help":""}],"iqAuthor":null,"iqCreated":null,"perex":"","sticky":false,"id":200,"parentId":0,"help":"","type":"post","url":"https://cyklo.psk.sk/do-skoly-a-do-prace-na-bicykli-2022/","lang":"sk","content":"\n
Mesiac september patril v Prešovskom kraji kampani \"Do školy a do práce na bicykli\". V rámci tejto aktivity si tí, ktorí cestujú do práce alebo do školy na bicykloch, mohli zasúťažiť o vecné ceny a zároveň sa porovnať s inými v kraji, ktorí využívajú na cestu za svojimi povinnosťami taktiež bicykel. Do prvého ročníka tejto súťaže sa zapojilo 320 účastníkov a my sme odmenili 24 z nich - sedem najlepších mužov, sedem najlepších žien a desať najlepších študentov/ žiakov. Sme radi, že kampaň zaujala cyklistickú verejnosť a veríme, že jej druhý ročník sa stretne s ešte väčším záujmom.
\n\n\n\n
Do druhého ročníka chystáme zmeny a zlepšenia aj na základe vašich pripomienok. Tešíme sa na vás v roku 2023 pri ďalšom ročníku „Do školy a do práce na bicykli“
\n\n\n\n\n","created":"2024-09-12 13:59:58","modified":"2024-09-16 11:14:12"}}">var ssr_context = JSON.parse(document.getElementById(':R5:').dataset.value);
Do školy a do práce na bicykli 2022 - PSK Cyklo
Mesiac september patril v Prešovskom kraji kampani „Do školy a do práce na bicykli“. V rámci tejto aktivity si tí, ktorí cestujú do práce alebo do školy na bicykloch, mohli zasúťažiť o vecné ceny a zároveň sa porovnať s inými v kraji, ktorí využívajú na cestu za svojimi povinnosťami taktiež bicykel. Do prvého ročníka tejto súťaže sa zapojilo 320 účastníkov a my sme odmenili 24 z nich – sedem najlepších mužov, sedem najlepších žien a desať najlepších študentov/ žiakov. Sme radi, že kampaň zaujala cyklistickú verejnosť a veríme, že jej druhý ročník sa stretne s ešte väčším záujmom.
Do druhého ročníka chystáme zmeny a zlepšenia aj na základe vašich pripomienok. Tešíme sa na vás v roku 2023 pri ďalšom ročníku „Do školy a do práce na bicykli“